Ecotest
Voor het eerst elektrisch in de Tesla Model S

12-02 De Tesla Model S is al een tijdje op de markt, maar voor mij is ie nieuw. Sterker, het hele concept van elektrisch rijden is een nieuwe ervaring voor me. Normaal verplaats ik me in een auto met een 'ouderwetse' 3 liter zescilinder diesel, met een mooi rood energielabel. Nooit eerder zat ik achter het stuur van een auto met elektromotor, ik zat zelfs niet op de passagiersstoel. Tot vandaag.
Lees meerLexus GS 300h, op en top een zakenauto

28-01 Korting op de bijtelling is een zwaarwegend punt voor zakelijke rijders, zeker als ze in het wat duurdere segment zoeken. De Lexus GS 300h is dan geknipt, want hij biedt een overdaad aan luxe en comfort en kost maar 20 procent aan bijtelling.
Lees meerFiat 500L TwinAir Turbo CNG: rijden op gas uit afvalstoffen

17-12 De bronnen met fossiel aardgas zijn eindig. Voor groengas geldt dat niet. Het wordt namelijk gewonnen uit onder meer afval van stortplaatsen, koeienmest en resten groente en fruit. De Fiat 500L TwinAir Turbo CNG kan uit de voeten met dit groengas.
Lees meerEerste ronde met Ford Focus Electric

08-10 Elektrische auto’s zijn er inmiddels in diverse soorten en maten. Ford had voor de Europese markt – overigens bewust - nog geen EV in de showroom staan. De Focus Electric is de eerste telg van een klein offensief modellen met elektromotor. Wij reden een eerste ronde tijdens de Amsterdam e-challenge.
Lees meerVolkswagen Jetta Hybrid - zuinig als je wilt, snel als het moet

28-05 Volkswagen maakt de Jetta een nog rationelere keuze voor comfortabel, ruim en betaalbaar vervoer. Hoe? Met de Jetta Hybrid. Zijn zuinige 1.4 TSI met elektromotor en zeventraps DSG helpen de vierdeurs bovendien aan het begeerlijke bijtellingspercentage van 14%. Klinkt allemaal goed, maar rijdt hij ook zo? En is het hybridemodel van VW ook écht zuinig?
Lees meerCitroën DS5 Hybrid4, óók leuk voor de boekhouder

24-04 Het huidige topmodel van Citroën’s DS-lijn is de DS5 Hybrid4 Airdream. Hij heeft een in wezen simpele, maar zeker ook ingenieuze combinatie van diesel-elektrische aandrijving: de verbrandingsmotor verzorgt de voorwielen, terwijl de achteras een elektromotor heeft. Samen 200 pk en tóch 14 procent bijtelling. Genieten?
Lees meer