Ecotest
Mazda2 1.3 BiFuel - tel uit je winst
			11-10 Belastingvrije auto's schieten als paddenstoelen uit de grond. Een blik op de verkoopstatistieken leert dat die modellen ook gretig aftrek vinden in de showroom. Mazda wilt een graantje meepikken met de Mazda2 Bifuel, die op LPG rijdt en dankzij een nog lagere CO2-uitstoot ook in aanmerking komt voor maximaal fiscaal voordeel. Een aanrader?
 Lees meerChevrolet Aveo Diesel Eco - de ontbrekende schakel
			10-10 Chevrolet heeft eerder dit jaar de gloednieuwe Aveo gepresenteerd met louter benzinemotoren. Het ontbrak de kleine Europese Koreaan nog aan een belastingvrije (diesel)uitvoering. Daar komt nu verandering in met de Aveo Eco 1.3d, een uitvoering die door zijn geringe uitstoot vrijgesteld is van BPM, van motorrijtuigenbelasting en in aanmerking komt voor 14 procent bijtelling.
 Lees meerHet reilen en zeilen van de Porsche Panamera S Hybrid onder de loep (video)
			03-10 Hybridetechniek is inmiddels bij Porsche ingeburgerd. Na de Cayenne is ook vlaggenschip Panamera aan de beurt. De Panamera S Hybrid zet in op extra prestaties en een lager verbruik. Hoe komt die belofte tot zijn recht in de luxueuze Gran Turismo?
 Lees meerHet beste van drie werelden - Infiniti M35h
			04-08 Infiniti laat geen kans onbenut het vlaggenschip M veelzijdig in de markt te zetten. Na de sportieve M37 en dieselende M30d is het topmodel nu ook verkrijgbaar als hybride. Dankzij het bijbehorende groene energielabel B is de Infiniti M35h interessanter dan ooit. Is dit de Infiniti M die je moet hebben?
 Lees meerBuitenkansje - BMW 320d Touring EfficientDynamics Edition
			16-07 De laatste paar maanden voor de huidige BMW 3 Serie zijn geteld. Voor dat het zover is heeft BMW de 320d Touring EfficientDynamics Edition in de aanbieding. Letterlijk. Zakelijke rijders rijden dan, voorzien van alle gemakken, met 20% bijtelling. En 163 pk onder het rechterpedaal. Een buitenkansje die we niet onbenut willen laten.
 Lees meerFord Mondeo Econetic maakt beloftes grotendeels waar
			13-07 Ford biedt de vernieuwde Mondeo wederom als Econetic aan. Groot verschil met zijn voorganger is de dieselmotor, die voortaan nog maar 1.6 liter groot is. Met 114 gram CO2-uitstoot komt de nieuwste versie nu in aanmerking voor 20 procent bijtelling. In alle carrosserievarianten. Maar blijft er nog wel iets over van het dynamische karakter? En is het fabrieksverbruik van 1 op 23.3 een haalbare kaart?
 Lees meer