Uit spionagebeelden en geluiden uit de wandelgangen bleek al dat de Duitsers zich aardig op het faceliftmodel hebben uitgeleefd; de neus verruilt zijn dubbele koplampen voor het model in de video. LED's zorgen er wel voor dat de E-Klasse met ingeschakelde verlichting zijn vierogengezicht behoudt. Verder wordt de klassieke 'ponton'-lijn vanuit de achterste wielkasten gaat op de schop en we kunnen een nieuwe set bumpers tegemoet zien. Voor het interieur kiezen de designers voor meer sfeer; het ontwerp is minder hoekig en tegelijkertijd verder opgewaardeerd met nieuwe knoppen, nieuw type stuurwiel en andere schakelaars. Naast de nieuwe opzet is er ook ruimte voor meer luxe zoals een uitgebreide inparkeerhulp en PreSafe met 360 graden camera's.
Natuurlijk is een facelift van dit formaat niet compleet zonder een frisse wind door het motorpalet. Van de AMG wisten we al dat de E63 AMG leverbaar wordt met vierwielaandrijving en dan nog meer vermogen krijgt toebedeeld: 557 pk. Aan de basis komt de 1.6 liter turbomotor met 156 pk te staan die ook in de A/B/C-klasse dienst doet. Nieuw is ook de 2.0 liter variant met 184, 211 of 252 pk. Naar verwachting blijft de E 400 Hybrid met V6 voor ons buiten schot en mag bij ons de E 300 BlueTEC dieselhybride de show stelen met lage verbruikscijfers. Ook efficiënt maar vooral heel krachtig zijn de E 450 en E 500, waarbij die eerste is gebaseerd op de huidige E350 maar nu is opgepept met een turbo. De E500 heeft acht cilinders en zet 435 pk paraat uit 4.6 liter.
Alle details worden onthuld tijdens de Detroit Motor Show in januari 2013. Kort daarna maakt de E-Klasse zijn Europese debuut in Geneve, waar de Duitsers waarschijnlijk ook de CLA in de schijnwerpers zetten.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review