Citroen C4 Picasso en Honda CR-V op de proef gesteld bij EuroNCAP

Het botsproefinstituut EuroNCAP heeft vandaag weer crashresultaten van twee nieuwe auto's bekend gemaakt: de nieuwe Citroën C4 Picasso en de Honda CR-V. Beide auto's scoren de maximale vijf sterren, al valt er altijd nog iets te verbeteren.

De C4 Picasso komt met zijn score op de bescherming van volwassenen met 86% heel goed voor de dag. Op kindveiligheid laat hij met 88% ook het goede voorbeeld zien. Dankzij veiligheidssystemen zoals een adaptieve cruise control en ESP scoort de Fransoos ook prima op het gebied van de veiligheidssystemen. De grote neus van de MPV komt bij voetgangersveiligheid in aanmerking voor een heel redelijke 68%. Citroën zou volgens het botsinstituut nog verbetering kunnen aanbrengen op de bescherming van het bovenlijf bij de zijwaartse paal-test.

Honda's nieuwe CR-V is vrij laat bij NCAP op de proef gesteld. Met een score van 93% bij de bescherming van volwassenen en 74% op het vlak van kindveiligheid doet de SUV het prima. Met de voetgangersveiligheid (68%) zit het ook wel goed. Het niveau veiligheidssystemen is niet bijzonder uitbundig, vandaar de 66%-score.

EuroNCAP deelt daarnaast regelmatig awards uit voor veiligheidssystemen. Dit keer is het Forward Collision Mitigation systeem van de Mitsubishi Outlander en het City Brake System van de Fiat Panda en 500L in de prijzen gevallen. Beide systemen zijn noodremhulpssystemen die ervoor moeten zorgen dat de auto op tijd in de ankers gaat om een aanrijding met een voertuig voor de auto te voorkomen (bij lage snelheden).

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.