De conventionele IS is wat braver vormgegeven dan de meer sportieve F Sport Line-versie. De nieuwe IS-serie is 10 millimeter breder dan zijn voorganger en meet een 70 millimeter langere wielbasis. Door toepassing van een nieuw type voorstoelen is de beenruimte op de achterbank met liefst 85 millimeter toegenomen. Ook de bagageruimte is gegroeid, en wel naar 450 liter. In het interieur wordt gebruik gemaakt van HMI-technologie (Human Machine Interface). Zo hebben de conventionele knoppen van de airconditioning plaatsgemaakt voor elektrostatische ‘swipe’ aanraaktoetsen.
Voor de aandrijving van de IS 300h zorgt een hybride-aandrijflijn, waarbij een 2,5 liter viercilinder benzinemotor nauw samenwerkt met een elektromotor. Het systeemvermogen bedraagt 220 pk, terwijl de Japanner een gemiddeld verbruik laat noteren van 4,3 l/100 km, wat neerkomt op een CO2-uitstoot van beneden de 100 g/km. Verder debuteren diverse assistentiesystemen, zoals Automatic High Beam, Lane Departure Warning, Blind Spot Monitor en Rear Cross Traffic Alert.
De carrosseriestijfheid ten opzichte van het vorige model is met 20% toegenomen. Verder kreeg het stuurhuis een nieuwe opzet en wordt de IS standaard geleverd met een nieuw Drive Mode Select-systeem met keuze uit vier rijmodi: Eco, Normal, Sport en Sport S. Uitsluitend voor de F Sport Line is een adaptief onderstel (AVS) in combinatie met een vijfde rijmodus, Sport S+, beschikbaar. Exacte details, prijzen en prestaties worden later bekendgemaakt. De nieuwe IS 300h verschijnt rond de zomer in ons land.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review