Na de komst van de nieuwe M-Klasse en B-Klasse begint het allemaal eind maart, wanneer de nieuwe SL de Nederlandse markt bereikt. De roadster bestaat dit jaar 60 jaar en staat weer helemaal voor 'Sport en Leicht'. In juni is het de beurt aan de vernieuwde G-Klasse; wie kent 'm niet? De iconische alleskunner krijgt een opfrisser met nieuwe grille, andere buitenspiegels, een nieuwe AMG-motorisering en opgewaardeerd interieur met meer alledaagse (veiligheids)snufjes. Rond de zomer wordt ook de vernieuwde GLK verwacht, waarvan we al eerder beelden voorbij zagen komen. De GLK krijgt een geretoucheerde neus en een fraaier interieur. In september is het tijd voor de eerste variant van de nieuwe A-Klasse, die nu echt in het vaarwater van de Audi A3 en BMW 1 Serie kan gaan zitten. Ook ziet dan de CLS Shooting Brake het licht. In het najaar arriveert ook de vorige week aangekondigde compacte Citan bestel- en personenbus. Deze nieuwkomer is ontwikkeld in samenwerking met Renault maar krijgt wel een geheel eigen gezicht, en neem dat niet te letterlijk.
Los hiervan worden de nieuwe, zuinige vier-, zes- en achtcilinder motoren en het ECO Start-Stop systeem verder uitgerold in additionele modellen. Ook staat een diesel- en benzinehybride van de E-Klasse op de agenda. Mercedes-Benz doet er natuurlijk alles aan om een zo zuinig mogelijk modelgamma aan te kunnen bieden. De CO2-uitstoot van alle door Daimler verkochte personenauto's bedroeg in 2011 zo'n 150 g/km. In 2012 was dat nog 158 gram.
De Mercedes-Benz 2020 groeistrategie (vooral gericht op Noord-Amerika, China en Rusland) omvat nog meer modeluitbreiding in de nabije toekomst. Zeker is bijvoorbeeld de komst van de nieuwe S-Klasse. Ook introduceren de Duitsers nog een kleine SUV en Shooting Brake op het platform van de A/B-Klasse.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review