De nieuwe, toch al superlichte Elise is voor de Club Racer-versie door de Lotus ingenieurs nog eens aan een streng dieet onderworpen, resulterend in een gewichtsbesparing van 24 kilo. Zo is de lichtgewicht accu afkomstig uit de autosport en is afgezien van geluidsisolatie. Als eerste Elise voorziet Lotus in Sport setting voor het DPM (Dynamic Performance Management) waardoor ook de minder ervaren sportwagenrijder het gevoel krijgt optimaal te presteren aan het stuur van zijn auto. Voor de ervaren coureur kan het systeem ook volledig worden uitgeschakeld. Dankzij de speciaal afgesteld sportophanging met Eibach veren en Bilstein dempers en een verstelbare anti-roll bar, is de Elise Club Racer geschikt voor zowel de openbare weg als het circuit. De Elise Club Racer is in zes kleuren leverbaar vanaf 39.999 euro.
Ook de Evora S is aanwezig op de AutoRAI. Het model is nu ook leverbaar in een superversie met compressor, de Evora S, met 350 pk 3.5-liter V6-motor. De Evora S heeft standaard een sportpack met een ‘sport’ knop waarmee het reageren van het gaspedaal wordt gecontroleerd en de by-pass klep van de uitlaat wordt geactiveerd. De sportknop verhoogt ook het maximum toegestane toerental en wijzigt de dynamische stabiliteitscontrole, resulterend in een nog sportiever rijgedrag. Geperforeerde schijfremmen zorgen voor een uitstekend remgedrag. Het nieuwe uitlaatsysteem maakt de Evora S nog indrukwekkender.
Als trekpleister en om het ware sportwagenkarakter en de sportieve ambities nog eens te benadrukken prijkt tevens de zwart/gouden Lotus Renault F1 op de stand in Amsterdam. Tijdens de eerste Grand Prix in Australie reed aanstormend talent Vitaly Petrov de wagen al naar een 3e plaats op het erepodium.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review