Peugeot 4007 begin 2010 aan de DCS

Peugeot heeft de ‘DSG’-transmissie ontdekt en monteert deze als eerste in de 4007. Deze automatische transmissie met

Peugeot heeft de ‘DSG’-transmissie ontdekt en monteert deze als eerste in de 4007. Deze automatische transmissie met dubbele koppeling krijgt bij de Fransen de naam DCS en wordt gekoppeld aan de 2.2 HDiF diesel met 156 pk. Levering start begin 2010.

Het voordeel van de ‘dual clutch’ transmissie schuilt in het comfort en de efficiëntie. Door het toepassen van twee hydraulisch bediende koppelingen staat de volgende versnelling alvast klaar en kan supersnel van verzet worden gewisseld. Een klassieke ‘brandstofverslindende’ koppelomvormer ontbreekt, zodat er aan de pomp kan worden bespaard en de CO2-uitstoot lager uitvalt.

De DCS6 is op 2 verschillende manieren te gebruiken: als automaat met twee schakelprogramma's (Drive of Sport) en als handgeschakelde sequentiële versnellingsbak waarbij het schakelen gebeurt met behulp van flippers achter het stuur. Speciaal voor rijden met hoogteverschillen is er een programma dat de motorremwerking versterkt of juist indamt.

De 4007 beschikt als eerste over de DCS-transmissie. Deze wordt geleverd met de 2.2 HDiF dieselmotor, goed voor 156 pk en 380 Nm trekkracht. Het gemiddelde brandstofverbruik bedraagt 7.3l/100km, en dat komt overeen met 192 g/km CO2. Deze waarden zijn vrijwel identiek aan de handgeschakelde versie, zodat de meerprijs voor DCS naar verwachting beperkt blijft.

Elke 4007 met deze transmissie is uiterlijk te herkennen aan een dubbele uitlaat, waarbij de bestuurder ook nog tegen speciaal gestikte voorportierpanelen en instrumentarium kan aankijken.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.