Het zal nu opnieuw niet verbazen dat deze gezins-Exeo gelijkenis met de A4 Avant van de vorige generatie vertoont. Daar is de auto immers op gebaseerd. Om de auto meer Seat looks te geven springen aan de achterzijde vooral de nieuwe bumper met uitlopende kentekenplaatuitsparing en de rood-witte achterlichten in het oog.
Het motorpalet is identiek aan de Exeo sedan, dus kun je de 1.6 benzine met een bescheiden 102 pk, 1.8 Turbo (150 pk) en 2.0 TFSI verwachten. Het dieselfront bestaat uit nieuwe tweeliters met common rail inspuiting.
Voor de Exeo zijn drie uitrustingsniveaus beschikbaar, waarbij de Reference aan de basis staat. Maar met ESP, 7 airbags (incl. knieairbag), automatische airco, een boordcomputer en elektrische portierruiten voor en achter ben je allerminst karig bedeeld. De Exeo Style voegt hier onder andere 16 inch lichtmetalen wielen, cruise control, parkeersensoren achter, licht- en regensensor, multifunctioneel stuurwiel, alarmsysteem en aluminium sierlijsten in het interieur aan toe. Met de Style als basis, kenmerkt de Exeo Sport zich met name door extra features als een sportinterieur en sportonderstel, 17 inch lichtmetalen wielen en donkergetinte ruiten achter. Interessante uitrusting als een zonnedak met zonnecellen, Bi-Xenon koplampen en een infotainmentsysteem met ondersteuning voor MP3, MPG4, iPod, USB en Bluetooth is tegen meerprijs leverbaar.
De prijzen voor de Exeo Sport Tourer zijn vanzelfsprekend nog niet bekend. Voor de sedan vraagt Seat minimaal 23.995, dus ga er van uit dat de ST net boven de 25.000 euro start in de prijslijst.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review