Hij kost nog steeds minimaal 57.050 euro, maar vergeleken met wat hij eerst kostte is dat een flinke prijsdaling. Die wordt grotendeels veroorzaakt door een nieuwe basismotor. De Camaro is nu namelijk ook te bestellen met een viercilinder, een 2.0 Turbo om precies te zijn. Natuurlijk, een muscle car hoort eigenlijk gewoon een V8 te hebben of desnoods dan maar een V6, maar de viercilinder houdt hem in ons land tenminste nog een beetje betaalbaar, net als de Ford Mustang. Bovendien is de viercilinder met 275 pk ook zeker niet slapjes.
Ook een V8
De zesde generatie Camaro komt ook naar ons land als Convertible en kost dan als viercilinder 63.570 euro. De viercilinder is er alleen met achttrapsautomaat. Wie toch liever ‘het echte werk’ onder de kap heeft, kan natuurlijk wel gewoon een V8 krijgen. Die motor levert 453 pk en de Coupe kost dan meteen 99.453 euro. Dank u, Den Haag. De V8 Convertible is met 108.227 euro nog iets duurder. De V8 is wel leverbaar met een handgeschakelde transmissie. Die heeft zes verzetten, maar de handbak is wel een stuk duurder.
Concurrentie
De komst van de viercilinder is goed nieuws, want het brengt de prijs van de Camaro meer op een lijn met vergelijkbaar gemotoriseerde concurrentie als de BMW 4-Serie en Mercedes-Benz C-Klasse Coupé of Cabriolet. Hopelijk wordt er nu dus wat vaker voor een Camaro gekozen, want dat is toch weer een leuke afwisseling in het straatbeeld. Vergeet trouwens ook de Ford Mustang niet, die - mits handgeschakelde Ecoboost - iets goedkoper en krachtiger is dan de Camaro.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review