Dankzij Polestar kan Volvo verschillende motoren uit de modelrange meer vermogen en trekkracht geven, waarbij - met behoud van fabrieksgarantie - ook de transmissiesoftware niet vergeten wordt. Voor de nieuwe S90 en V90 D5 is nu chiptuning gereed.
D5 PowerPulse
De S90/V90 D5 AWD PowerPulse heeft normaliter 235 pk en 480 Nm te bieden en daar komt na hulp van Polestar ietsje bij: 240 pk en 500 Nm. Hoewel dit geen absoluut record is voor een tweeliterdiesel (ook Volkswagen peutert dergelijk vermogen en trekkracht uit hun 2.0 Bi-TDI) lopen de Zweden wel in de voorhoede.
De cijfers
Bovendien claimt Polestar dat de chiptuning de gehele aandrijflijn scherper maakt en dat zien we terug in de cijfers: het maximumkoppel komt nu vrij tussen 1500-2500 toeren en dat was 1750-2250 toeren. In de sprint van 0-100 duikt de S90 nu nipt onder de zeven seconden met een opgave van 6.9 sec. De V90 doet er 7.1 seconden over. Het verbruik blijft conform de officiële meting steken op 4.8 liter/100km (S90) of 4.9 liter (V90).
Ook T6
Vanaf oktober biedt Volvo ook Polestar chiptuning voor de S90/V90 T6 aan, waarbij de 320 pk sterke 2.0 liter turbo/supercharged motor een extra duwtje in de rug krijgt. Traditiegetrouw zijn de getunede modellen herkenbaar aan hun Polestar-badge op de achterklep.
UPDATE: T6 Polestar beschikbaar
Polestar heeft nu ook softwareoptimalisatie voor de S90 en V90 T6 gereed. In plaats van 320 pk levert de tweeliter nu 334 pk, waarbij het maximumkoppel toeneemt van 400 Nm naar 440 Nm bij 4500 toeren. In het middentoerengebied is de winst het sterkst en levert de T6 Polestar 20 pk meer en 35 Nm extra dan de standaardversie. Op papier blijft het gemiddelde brandstoverbruik identiek (7.4l/100 km) maar de 0-100 sprint duurt nu geen 6.1 seconden maar 6.0 seconden.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review