Bij de ontwikkeling van de nieuwe V-Klasse is rekening gehouden met alternatieve aandrijfconcepten. Waar de vorige generatie kortstondig als elektrische variant is geleverd (Viano bedrijfswagen), komt nu de personenversie V-Klasse als plug-in hybride voor de dag.
DNA van C350e
Voor de aandrijving zorgt de techniek uit de C350e, met een 210 pk sterke viercilinder turbomotor. Dankzij elektrohulp komt het totale vermogen op 333 pk en 600 Nm, iets meer dan de C-Klasse met stekker. Op volle kracht duwt de techniek het busje in 6.1 seconde naar 100 km/u en daarmee is de Concept V-ision e buitengewoon vlot. Dat willen we wel eens meemaken! De topsnelheid staat op een keurige 206 km/u.
1 op 33
Juist dankzij de plug-in hybridetechniek is het studiemodel ook heel zuinig. Mercedes belooft een gemiddeld verbruik van 3.0 l/100km, wat overeenkomt met 71 gram CO2. Als het moet kan de V-ision e zo’n 50 kilometer elektrisch rijden bij een maximale snelheid van 80 km/u.
Opladen
De accu’s zijn ondergebracht in een stalen behuizing in de laadruimte en doen een beperkte aanslag op de bagagecapaciteit. Via een laadpaal is de V-ision e in twee uur op te laden, maar wanneer je een gewoon 220V-stopcontact gebruikt duurt dat karweitje vijf uur. Verder is het studiemodel 'uberluxe' uitgerust met onder meer een gigantisch panoramadak, massagestoelen, verwarmde bekerhouders en iPad's.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review