Autotests

Sportieve zet - Ford Focus 2.0 TDCi Powershift

  • Autotest
Sportieve zet - Ford Focus 2.0 TDCi Powershift

14-10 Het aantal fervente voorstanders van handgeschakelde auto’s ligt sinds een aantal jaar onder vuur. De automatische transmissie met dubbele koppeling maakt namelijk zijn opmars. Snelle schakelingen met een sportieve karakteristiek halen de term automaat uit de grijze hoek. Ford heeft de Powershift als antwoord. Wij maken er mee kennis in de Focus Wagon 2.0 TDCi.

› Lees meer

Citroën C2 HDiF is snelste uit de stal

  • Autotest
Citroën C2 HDiF is snelste uit de stal

11-10 De Citroën C2 gaat al weer enkele maanden door het leven in een nieuwe jas. De Franse fabrikant heeft namelijk begin mei een facelift doorgevoerd. Ook is toen de 1.4 dieselmotor vervangen door een meer pittige 1.6. Deze versie komt echter nu pas naar ons land.

› Lees meer

Waanzin(nig) – Audi RS6 Avant

  • Autotest
Waanzin(nig) – Audi RS6 Avant

10-10 Op zoek naar een ruime stationwagon voor het gezin, en wil je ook een beetje sportief voor de dag komen? Misschien is de Audi RS6 Avant dan wel een optie! Alle gekheid op een stokje, dit neusje van de zalm gaat veel verder dan dat. Cijfers? 580 pk, 280 km/u. Tijd voor boodschappen…maar wel met een omweg in oostelijke richting! Drie dol dwaze dagen…

› Lees meer

Audi A8 2.8 FSI e maakt de balans op

  • Autotest
  • c
  • 22%
Audi A8 2.8 FSI e maakt de balans op

08-10 Een zuinige toplimousine met zescilinder benzinemotor. Een utopie, zegt u? Het bestaan ligt niet voor de hand, toch is het wel degelijk mogelijk. Audi combineert een adequate 2.8 FSI en een efficiënte Multitronic transmissie in haar statige vlaggenschip. Resultaat? Een verbruik van 1 op 12, geen slurptax, een B-label en een gunstiger prijskaartje. Tijd om de sleutels van de Audi A8 2.8 FSI e in ontvangst te nemen en deze onder de loep te nemen.

› Lees meer

Audi TTS is regelrecht scheurijzer

  • Autotest
Audi TTS is regelrecht scheurijzer

08-10 De topversie van de Audi TT heet TTS. De overtreffende trap van de 3.2 V6 dus? Nee. Onder de kap geen zescilinder, maar een viercilinder turbomotor, echter met meer power dan de V6. Waarom dan nog de 3.2 kopen? Geen idee. Het enige argument dat we kunnen aanvoeren is dat de zescilinder iets goedkoper is.

› Lees meer

Heer en meester - Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro

  • Autotest
Heer en meester - Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro

06-10 Een sportieve stationwagon is er in allerlei soorten en maten. De Audi A4 Avant is er volgens zijn scheppers ook zo een. Ingrediënten als sportieve looks, dynamische rijeigenschappen en krachtige voortstuwing zijn daarvoor van groots belang. Hoe heeft Audi dit tot een eigen recept verfijnd? Tijd voor een nadere blik op de Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro Pro Line.

› Lees meer