Racen tussen circuit en kantoor met Abarth 695 Biposto

Fiat krijgt geen genoeg van gepeperde 500-jes en komt daarom met de Abarth 695 Biposto. Kort gezegd is deze scheurneus historisch verantwoord en helemaal klaargestoomd voor het snelle werk tussen circuit en kantoor; de tweezitter heeft maar liefst 190 pk.

Nog geen 1000 kg, een 1.4 T-Jet motor met 190 pk en een snelle vijfbak met speciale racekoppeling. Deze specificaties zijn het ideale recept voor een supersnelle Fiat 500, in dit geval verpakt als Abarth 695 Biposto. Wie goed in Italiaans is weet dat Biposto staat voor een tweezitter, dus de Italianen hebben flink hun best gedaan om deze ultieme Abarth heel sportief te maken. 

Daarvoor hebben de techneuten afgekeken naar de racerij, want de prestatie- en vermogenswinst is bereikt door een nieuwe intercooler, een Akrapovic uitlaatsysteem, Brembo-remmen, instelbare schokdempers, een data logger, Abarth Corsastoelen met vierpuntsgordels, 18 inch wielen en een rolbeugel van titanium.

Zoals dat gebruikelijk is in de racerij ontbeert de 695 Biposto vaste zijruiten met schuifpanelen niet. Het Abarth Style Center heeft tot slot bumpers, side skirts, wielkasten en spoilers verder uitgeklopt. Luxe als xenon, airco en audio is aan deze hete Abarth niet meer besteed. Je gaat immers all-the-way of niet. Wel biedt Abarth nog een Exterior Kit, Carbon Kit of Racing kit.

Waar de Fiat Abarth 695 van vijftig jaar geleden met 30 pk een topsnelheid van 130 km/u bereikte, is de 190 pk sterke interpretatie van 2014 pas boven de 230 km/u uitgeput. Ook de sprinttijd van 0-100 spreekt bij deze meest krachtige Abarth 500 ooit boekdelen: 5,9 seconden.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.