De Astra OPC Extreme is volgens Opel ontwikkeld op de Nordschleife van de Nürburgring en deelt hightech componenten met de Astra OPC Cup-racer. De 300 pk sterke 2.0 liter turbobenzine is de krachtigste viercilinder die Opel ooit heeft geproduceerd. De motor is uit aluminium vervaardigd en voorzien van directe injectie en variabele nokkenastiming. Een handgeschakelde zesversnelingsbak stuurt het vermogen via een sperdifferentieel naar de voorwielen.
De achtervleugel van de OPC Extreme, de diffuser, voorspoiler, motorkap, de ophanging met kruisverbinding, de wielen en het dak zijn vervaardigd uit lichtgewicht koolstofvezel composiet. Dat maakt het studiemodel 100 kilogram lichter dan een reguliere Astra OPC. De 19-inch koolstof wielen zijn 20 kilogram lichter dan exemplaren in aluminium en het dak weegt slechts 2,3 kilogram (in staal: 9,7 kilogram). Het zwaartepunt ligt daardoor lager en dat verbetert de prestaties.
Volgens Opel is de Astra OPC Extreme net zo snel op de openbare weg als zijn racebroer tijdens het Edurance Championship. De remmerij is van de firma Brembo en de banden (245/35) zijn speciaal ontwikkeld. Vering en demping tot slot wordt aangepast aan de omstandigheden. Verder is de achterbank verdwenen, noteren we Recaro-racekuipen en is de Extreme voorzien van een rolkooi.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review