De nieuwe Leon Cupra is krachtiger en lichter dan zijn voorganger. Op de weegschaal blijft zo’n 55 kg achterwege en blijft de naald steken op 1275 kg. Geen wonder dat de Cupra ook sneller is dan ooit. En – we kunnen er niet om heen – dat alles bij een lager verbruik. Met 6,4-6,6 l/100km blijft heel wat Euro95 én 51 gram CO2 bespaard.
Mechanisch sper en tweetraps ESP
Het kloppende hart van de Leon Cupra is een tot 280 pk en 350 Nm opgepompte 2.0 TSI, die zijn krachten mag spreiden via een zesbak of zestraps DSG naar de voorwielen. Een mechanisch(!) sperdifferentieel, tweetraps ESP, 25 mm verlaagd onderstel en progressieve besturing zorgt ervoor dat al die kracht ook effectief is en leuk rijdt. Seat monteert ook adaptieve demping en laat de bestuurder via Cupra Driving Profile zijn gewenste rijervaring kiezen. Even rustig aan of liever supersportief? Met een druk op de knop staat de techniek op scherp.
Full-LED
In de uitrusting pakt Seat ook dik uit. Full-LED koplampen, het Aerodynamic Pack met dakspoiler, exclusieve 19 inch wielen, rode remklauwen, twee ovalen einddempers (links en recht) en zwarte buitenspiegelhuizen laat er geen gras over groeien. Het interieur pakt uit met alcantara en lederen bekleding, een zwarte dakhemel, sportstoelen en witte stiksels. Uiteraard zijn de pedalen en dorpellijsten opgetrokken uit aluminium.
Vanaf 34.950 euro
Vanaf eind februari is de Seat Leon Cupra 280 in Nederland te bestellen als driedeurs SC en als 5-deurs, vanzelfsprekend mét 4 jaar garantie en enkel in de meest krachtige variant. Medio april maakt het topmodel uit de Leon-serie zijn opwachting in Nederland vanaf 34.950 euro. Met DSG komt er twee mille bij. De Leon Cupra 280 vijfdeurs is slechts 350 euro duurder.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review