Vernieuwde Volkswagen Polo eind mei bij dealer

Nieuwe 1.4 TDI's met 14% bijtelling, instapper 1.0 liter uit Up en veel nieuwe snufjes voor Volkswagen Polo.

Volkswagen heeft de Polo in het nieuw gestoken. Behalve enkele uiterlijke wijzigingen, zoals de mogelijkheid tot Full LED-koplampen, is ook het interieur en het motorenpalet onder handen genomen. Resultaat: een krachtigere GTI en een Polo BlueMotion met 14% bijtelling.

Het uiterlijk is slechts op details aangepast met een licht gewijzgd front. Nieuw is wel de mogelijkheid tot LED-hoofdverlichting, een primeur voor deze klasse. Onderhuids is er meer gesleuteld. Zo is de Polo optioneel te bestellen met het Sport select-onderstel met elektronisch gestuurde schokdempers en keuze uit een normale of sportieve afstelling.

Post Collision Braking
Standaard wordt de Polo voorzien van Post-Collision Braking, een systeem dat na een aanrijding automatisch de handrem aantrekt om doorrollen te voorkomen. Daarnaast noteren we optioneel een radargestuurde cruise control, Front Assist en City Emergency Braking die de auto, waar nodig, automatisch tot stilstand kunnen brengen. Ook debuteert een vermoeidheidsassistent.

Digitale radio
Het interieur van de vernieuwde Polo kan verfraaid worden met keuze uit drie verschillende infotainment-opties en een radio-navigatiesysteem. Twee hiervan zijn te combineren met MirrorLink: met speciale apps is het dan mogelijk om (internet)functies van een smartphone via de auto te bedienen. Ook digitale radio (DAB+) is leverbaar, een functionaliteit die voortaan op vrijwel alle modellen van Volkswagen is te bestellen.

Polo BlueMotion
De verbeterde motoren in de Polo voldoen allemaal aan de Euro 6-uitlaatgasnorm en hebben standaard een stop-/startsysteem. Alle TDI-diesels hebben drie cilinders en een inhoud van 1.4 liter. De Polo BlueMotion is verbeterd en komt met een verbruik van 3,2 l/100 km en 82 g/km CO2 voortaan weer in aanmerking voor 14% bijtelling, zowel dit als volgend jaar. Nieuw is ook de Polo TSI BlueMotion met 94 gram CO2.

CrossPolo, Polo BlueGT Polo GTI
Bij de verkoopstart is er keus uit een 1.0 liter driecilinder benzinemotor met 60 of 75 pk en een 1.2-TSI viercilinder met 90 of 110 pk. Later volgt nog de nieuwe 1.0 liter TSI (direct-ingespoten turbomotor) met 90 pk. Alle benzinemotoren zijn goed voor 20% bijtelling in 2014 en 2015. De Polo komt er ook weer als CrossPolo, als Polo BlueGT met cilinderuitschakeling (150 pk) en als Polo GTI met 192 pk. Eind mei staat de vernieuwde Polo bij de dealer. Op korte termijn volgt meer informatie over de prijzen.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.