Sinds de introductie in 1964 zijn er meer dan 9 miljoen Mustangs verkocht. Het is een van de 25 nieuwe modellen die Ford de komende vijf jaar in Europa gaat lanceren. De muscle car is volledig nieuw ontworpen en komt als fastback en cabriolet beschikbaar. Belangrijke designelementen van de klassieke Mustang zijn bewaard gebleven, waaronder de lange motorkap en de korte achtersteven. De breedte van de auto en de nieuwe achterophanging zorgen voor een grotere binnenruimte en ook de kofferbak is optimaal vormgegeven, waarin voortaan twee golftassen passen.
2.3 Ecoboost
De Europese Ford Mustang komt te koop met twee verschillende aandrijflijnen. De 5.0 liter V8 in de Mustang GT met 426 pk en 529 Nm aan koppel krijgt gezelschap van een nieuwe 2.3 liter Ecoboost-motor met directe inspuiting, variabele kleptiming en een turbocompressor. Het vermogen van de 2.3 bedraagt 309 pk en aan koppel is 407 Nm voorhanden. In beide gevallen wordt het vermogen via een automaat naar de achterwielen gestuurd.
19-inch
Behalve het uiterlijk heeft Ford ook de techniek onder de loep genomen. Zo is de nieuwe Mustang voorzien van een geheel nieuw ophangingssysteem voor de voor- en achterwielen met MacPherson-veerpoten voor en een onafhankelijke, Multi-link achterwielophanging. Door de nieuwe MacPherson-veerpoten aan de voorkant kunnen grote, krachtige remmen worden toegepast. Zowel de 2.3 Ecoboost als de GT Mustang V8 zijn in Europa uitgerust met een hoogwaardig remsysteem en 19-inch lichtmetalen wielen.
Launch Control
Via tuimelschakelaars op het bedieningspaneel zijn verschillende rijmodi te selecteren om het stuureffect, de motorrespons en de instellingen voor transmissie en het elektronische stabiliteitssysteem aan te passen. De Mustang GT V8 is standaard uitgerust met Launch Control. Meer details, foto’s en technische specificaties over de nieuwe Mustang volgen vanmiddag.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review