prijzDe grote broer van de C4 Picasso heeft net als voorheen zijn eigen stijl, waarbij de verschillen met name aan de achterkant zichtbaar zijn. Binnenin is het interieur achterin nog ruimer, zodat er plaats is voor een standaard derde zitrij met twee inklapbare stoeltjes.
Citroën levert de Grand C4 Picasso met dezelfde motoren als de C4 Picasso, de VTi 120 trapt af, gevolgd door de THP 155, beide handgeschakeld. Dieselen kan met de e-HDi in een 90 of 115 pk variant, al dan niet met een gerobotiseerde zesbak in plaats van de gewone zesversnellingsbak. Net als de topdiesel BlueHDi 150 - die al voldoet aan de Euro6 emissienorm - komen de HDi's allemaal in aanmerking voor 20% bijtelling. Vanaf januari is het ook mogelijk die sterkste diesel te koppelen aan een volwaardige zestrapsautomaat. Omdat zijn CO2-uitstoot iets hoger ligt (117 gram in plaats van 110), krijgt deze aandrijflijn het stempel 25% bijtelling.
Zoals vaak het geval is zijn de benzineversies het voordeligst, Citroën vraagt 27.690 euro voor de VTi 120 in Attraction uitvoering. Voor 30.490 staat de e-HDi met hetzelfde uitrustingsniveau voor de deur. De e-HDi 115 maakt entree vanaf het niveau Tendance en kost 32.390 euro en wie de semi-automaat 'ETG' wenst betaalt 700 euro extra. De BlueHDI 150 is er alleen als Intensive of Exclusive en heeft 36.190 euro op z'n ruitsticker staat.
Wie de Grand C4 Picasso als Intensive bestelt kan zich laten verleiden te kiezen voor het introductiepakket. In ruil voor 895 euro wordt de standaarduitrusting uitgebreid met LED-achterlichten, privacy glass, 17 inch lichtmetaal, een CD-speler, een thuiskomer (handig!) en assistentiesystemen zoals parkeerhulp en -sensoren, dodehoekdetectie en elektrisch inklapte buitenspiegels met achteruitrijstand.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review