De 2.0 TFSI levert 300 pk en 380 Nm aan koppel en sprint met optionele DSG-automaat in slechts 4,9 seconden naar de honderd. Met handbak doet-ie er 5,3 seconden over. De topsnelheid is begrensd op 250 km/u. Om al het vermogen in goede banen te leiden beschikt de Golf R over 4Motion-vierwielaandrijving, een elektronisch sper XDS, een met 20 millimeter verlaagd onderstel en een besturing met variabele overbrenging.
Sport-functie
Volkswagen heeft een nieuwe Sport-functie aan het ESP-systeem toegevoegd, waarbij de elektronische vangnetten volledig buiten spel worden gezet. Optioneel is de doorontwikkelde adaptieve demping met keuze uit een Sport-, Normal-, Comfort- en Race-afstelling.
LED-dagrijverlichting
De Golf R is te herkennen aan specifieke bumpers, deurlijsten en 18-inch lichtmetalen wielen. Onderscheidend zijn ook de bi-xenon koplampen met nieuw ontworpen LED-dagrijverlichting (in dual-U design), donkerrode LED-achterlichten en de dubbele uitlaat met vier chromen uitlaatsierstuken. In het interieur noteren we een met leder bekleed driespaaks sportstuur en met alcantara beklede sportstoelen.
Tot 18% zuiniger
De extra pk’s (30) en newtonmeters (30) hebben geen negatief effect op het brandstofverbruik: de nieuwe Golf R is tot 18% zuiniger dan zijn voorganger. Met handschakeling bedraagt het gemiddeld fabrieksverbruik 7,1 l/100 km (199 g/km CO2) en met DSG 6,9 l/100 km (CO2-uitstoot: 159 g/km).
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review