Een twinturbo 4.0 TFSI met 560 pk en 700 Nm en een niet te missen bodykit met 20 inch wielen maken van de A7 Sportback opeens een hele brutale RS 7. Wie het Dynamic Plus Package erbij neemt schiet nog steeds in 3.9 seconden naar 100, maar kan versnellen tot 305 km/u in plaats van 250 km/u. De V8 heeft net als in de RS6 techniek voor cilinderuitschakeling, waardoor het theoretische verbruik beperkt blijft tot 9.8 l/100km. Zet trouwens wel altijd de ‘soundkleppen’ in het uitlaatsysteem open (met een druk op de knop), want dan laat de beresterke achtcilinder het beste van zich horen.
Uiteraard beschikt de Audi RS 7 Sportback over quattro permanente vierwielaandrijving met centrale sper. Standaard wordt 60 % van de aandrijfkracht naar de achterwielen gestuurd en 40 % naar voren. Afhankelijk van de weg- en rijomstandigheden is deze verdeling variabel. Het torque vectoring systeem ondersteunt het centrale differentieel bij hoge bochtsnelheden. Een sportdifferentieel achter is optioneel. Dat geldt ook voor Carbon-keramische remschijven, rode remklauwen, Dynamic Steering of het sportonderstel met Dynamic Ride Control. Niet dat de RS7 standaard met lichtgewicht wave-remschijven en adaptieve luchtvering een stakker is….
Het sportieve topmodel van de A7 reeks komt verder luxe voor de dag met MMI navigatie plus, parkeerhulp plus, adaptieve remlichten, automatische vier-zone airconditioning, sportstoelen met verwarming, cruise control, het BOSE-sound system en een alarmsysteem. Uiteraard heeft de optielijst nog veel meer features in petto, waaronder een mobiele internethotspot, Bang&Olufsen audio, LED-hoofdverlichting en een head-up display.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review