Dit is de nieuwe Porsche 911 Turbo

Porsche heeft de nieuwe 911 Turbo en Turbo S onthuld. De nieuweling is weer krachtiger dan zijn voorganger, maar tegelijk tot wel zestien procent zuiniger. De prijzen zijn ook bekend en de orderboeken reeds geopend.

Voor de aandrijving van de 911 Turbo zorgt een 3,8 liter zescilinder boxermotor voorzien van twinturbo-technologie met variabele turbinegeometrie. In de Turbo levert de motor 520 pk, in de Turbo S liefst 560 pk. Een zeventraps PDK-transmissie met stop-/startautomaat zorgt voor de krachtsoverbrenging naar alle vier de wielen. Het gemiddeld verbruik bedraagt 9,7 l/100 km.

Sound symposer
Dankzij een verbeterde vierwielaandrijving, die zo nodig nog meer aandrijfkrachten naar de voorwielen stuurt, is optimale tractie gegarandeerd. Dat vertaalt zich onder meer in een snellere ‘0-100’-sprint. De 911 Turbo met optionele Sport Chrono pakket knalt in 3,2 seconden naar de honderd, de Turbo S in 3,1 seconden. De topsnelheid van die laatste bedraagt 318 km/u. Een sound symposer zorgt ervoor dat de inzittenden het ‘turbofeestje’ optimaal beleven.

Verstelbare voorspoiler
Optisch is de 911 Turbo te herkennen aan de kenmerkende heupen die nog eens 28 millimeter breder zijn dan die van de Carrera 4. Verder noteren we een uit drie delen opgebouwde voorspoiler, waarvan de delen pneumatisch verstelbaar zijn, en een achterspoiler die eveneens drie standen kent. Two-tone lichtmetalen wielen in de maat 20-inch maken het feest compleet. Bij de Turbo S zijn de wielen bevestigd met een centrale wielmoer.

Tot slot de prijzen. De nieuwe Porsche 911 Turbo en Turbo S verschijnen eind september in ons land met prijzen van respectievelijk 186.700 euro en 220.500 euro.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.