De Fisker Karma wordt aangedreven door een elektromotor maar heeft een tweeliter turbobenzinemotor van General Motors achter de hand om elektriciteit op te wekken als de accu's leeg zijn, net als de Opel Ampera dat doet met een eenpuntviertje. Door een paar tweaks aan de auto is de CO2-uitstoot verlaagd van 53 naar 47 gram per kilometer. Zodoende is de Fisker Karma met 0% bijtelling te leasen.
Prijzen en opties voor 2013 zijn als volgt:
Karma EcoStandard 'Dutch Edition' 117.975 euro
Karma EcoSport 'Dutch Edition' 127.655 euro
Karma EcoChic 'Dutch Edition' 133.705 euro
Opties:
Diamond Dust lak of Special Paint Inferno Red 3.388 euro
Tri-tone lederen interieur 2.662 euro
Elke nieuwe Fisker Karma ‘Dutch Edition’ voldoet aan de regelingen voor 60 maanden bijtellingvrij rijden en voor de fiscale stimuleringsmaatregelen KIA, MIA en VAMIL. De Karma ‘Dutch Edition’ is bovendien tot 1 januari 2016 vrijgesteld van houderschapsbelasting.
De Nederlandse importeur was er veel aan gelegen om ook de Fisker-rijders van het eerste uur dezelfde voordelen te bieden als nieuwe kopers. Ook die auto’s kunnen door een speciaal ‘upgrade pakket’ aan de ‘Dutch Edition’ specificaties voldoen. Fisker Nederland heeft een RDW EGWC erkenning verworven om alle benodigde werkzaam- heden voor de conversie uit te voeren. Voor de uitgebreide upgrade betalen klanten van Fisker Hilversum en Fisker Breda een aangepast tarief, waarna ook zij van een aantal fiscale mogelijkheden kunnen gaan profiteren.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review