Laad- en rijgedrag berijders plug-in hybrides sturen

Uit onderzoek van de NOS en leasemaatschappij Arval is gebleken dat sommige plug-in hybrides, zoals de Opel Ampera en Toyota Prius Plug-in, in de praktijk 80 procent meer brandstof verbruiken dan volgens fabrieksopgaaf. Volgens Toyota grotendeels te wijten aan het laad- en rijgedrag van de berijder.

Toyota roept leasemaatschappijen en werkgevers op om berijders van een Prius Plug-in Hybrid te sturen in hun laad- en rijgedrag. "Meer nog dan bij andere auto’s bepaalt niet de techniek van een stekkerhybride het verbruik, maar het gedrag van de berijder." Om de laaddrempel zo laag mogelijk te houden levert Toyota elke Prius Plug-in Hybrid standaard met het Toyota Oplaad Service Pakket. Hierdoor ben je als berijder verzekerd van een oplaadpunt thuis. Bovendien krijgt elke Prius Plug-in Hybrid zowel een oplaadsnoer voor een oplaadpunt op straat én thuis als een oplaadsnoer voor een regulier stopcontact.

Toyota ziet ook een taak weggelegd voor werkgevers en leasemaatschappijen om de berijders van een plug-in hybrid aan te moedigen om hun auto met ratio te gebruiken. “Dat levert niet alleen winst op voor het milieu, maar ook lagere brandstofkosten voor de werkgevers.” Om dat stimuleren makkelijker te maken, biedt Toyota een zogeheten intelligente tankpas aan die niet alleen het verbruik van de Prius Plug-in Hybrid bijhoudt, maar ook aangeeft hoe vaak een auto wordt opgeladen en waarmee de berijder eventueel op zijn beurt zelf gemaakte energiekosten kan declareren.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.