Porsche Cayenne GTS in volle vaart onderweg

De klant is koning, dat weet iedereen. Porsche vond het gamma van de Cayenne nog niet uitgebreid genoeg en springt

De klant is koning, dat weet iedereen. Porsche vond het gamma van de Cayenne nog niet uitgebreid genoeg en springt daarom in de bres met de nieuwe Cayenne GTS! Met een opgepepte V8 uit de Cayenne S , een aangepast onderstel en twee exclusieve lakkleuren is het een bakbeest dat zeker in de smaak gaat vallen. We zien ‘m voor het eerst op de IAA in Frankfurt.

De Cayenne GTS onderscheidt zich onder andere door zijn opgepepte motor. De 4,8 liter V8 biedt namelijk 405 pk, twintig paarden meer dan de Cayenne S. Het koppel blijft 500 Nm, dat is geen straf. Ook past Porsche een iets kortere eindoverbrenging van de zesversnellingsbak toe. De GTS snoept een halve seconde af van de 0 tot 100 sprint; in 6,1 seconden is het klusje geklaard.

Uiteraard kreeg het onderstel ook de nodige aandacht. Het is met 2,4 centimeter verlaagd en verder vinden we een nieuw dempersysteem, afkomstig uit andere Porsche modellen: het Porsche Active Suspension Management (PASM). Als dat niet als een blok op de weg ligt...

De iets verbrede spatborden zijn weer goed gevuld, nieuwe 21 inch lichtmetalen velgen met 295/35 banden staan garant voor de nodige grip. Het front en achterzijde van deze alleskunner komt overeen van de Cayenne Turbo, dus mocht je de GTS willen herkennen en het gaat allemaal te snel, let op de lakkleur. Twee nieuwe kleuren zijn namelijk exclusief voor de GTS: GTS rood en goud metallic. Het interieur is opgewaardeerd met nieuwe sportstoelen.

Vanaf februari 2008 komt de Cayenne GTS op de markt, met een vermoedelijk prijskaartje van net iets meer dan een ton.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.