Gezien de 'gewone' TT RS al bijna 76.000 euro kost, zit de meerprijs in de extra paardenkracht (nu 360 in plaats van 340), waardoor de 0-100 sprint al in 4.1 seconden is voltooid. De begrenzer maakt er pas een eind aan bij 280 km/u. De TT RS Plus is bestelbaar met een zesbak of zestraps S tronic. Quattro vierwielaandrijving is uiteraard standaard.
Optisch onderscheidt de TT RS Plus zich met zwartgelakte 19 inch wielen met rode accenten. Zeker niet te missen valt de grote achterspoiler, die voor extra neerwaartse druk op hogere snelheden moet zorgen. Ook de zwarte dubbele uitlaat zal menig achterligger op z'n hoede krijgen. Helemaal wanneer de Sport-knop wordt ingedrukt en een klep in het uitlaatsysteem voor extra vijfcilindersymfonie zorgt. Optioneel is de TT RS Plus uitgerust met adaptieve dempers 'Audi magnetic ride'. Weer standaard is de antraciete grille en de buitenspiegelkappen die vervaardigd zijn uit met koolstofvezel verstevigd plastic (CFRP). Verder is de TT RS voorzien van koolstofvezel afdekking in de motorruimte. De zichtbaarheid van de TT RS Plus-uitvoering in het interieur beperkt zich toch extra alluminium accenten en een badge.
Zoals gezegd kost de TT RS Plus als Coupe 80.610 euro. Met S tronic komt de prijs op 81.410 euro. Voor de TT RS Plus Roadster gelden prijzen van respectievelijk 84.030 en 84.600 euro.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review