De nieuwe 3 Touring is 40 kilogram lichter, 10 centimeter langer en heeft een 5 centimeter grotere wielbasis dan zijn voorganger. Net als in de sedan, zullen vooral de achterpassagiers blij zijn met die toegenomen ruimte. De bagageruimte is met 35 liter gegroeid tot 495 liter, te vergroten tot 1.500 liter. De uitrolbare bagageafdekking kan bovendien nu worden opgeborgen onder de bodem van de bagageruimte. De achterruit is separaat van de achterklep te openen, wat bijvoorbeeld van pas komt als in een parkeergarage de ruimte ontbreekt om de gehele achterklep te openen. Die achterklep is overigens standaard(!) elektrisch te openen en te sluiten.
Eco Pro
Behalve een stop-/startsysteem en een systeem voor remenergie recuperatie beschikt elke 3 Touring over het Driving Experience Control met Eco Pro-modus. In die laatste modus gaat ‘freude am fahren’-gevoel enigszins verloren, zo ondervonden we in de sedan, maar komt wel ten goede aan het verbruik.
20 procent
Zo drinkt de 320d Touring 4.7 l/100 km, wat neerkomt op 124 g/km CO2 (met automaat: 4.6l/100 km en 122 g/km). De 3-serie Touring wordt dit najaar geïntroduceerd als 320d, 330d en 328i. Later dit jaar volgen de 318i, 318d en 316d. De komst van een 20% bijtellingsversie is nog onbekend. In het najaar komt de nieuwe 3 Touring op de markt.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review