Nu dan officieel, de Volvo V40

Na wekenlang gehannes met teasers, gelekte foto's en filmpjes, officiële informatie, was de opluchting groot bij Volvo dat ze hun nieuwste telg, de V40, eindelijk in vol ornaat aan het publiek mochten tonen.

De hele wereld kan 'm nu dus eindelijk eens uitgebreid bekijken, aanraken en van binnen verkennen. Volvo lacht waarschijnlijk in haar vuistje want al deze aandacht heeft er wel voor gezorgd dat de V40 één van dé blikvangers is in Genève. En dan doe je het gewoon goed.

De V40 een tussenmodel dat de V50 en S40 gaat vervangen is helemaal nieuw. Het design heeft veel weg van de V60 en C30 en dat geldt ook voor het interieur.

De Zweed wordt alleen leverbaar met 1.6 liter turbobenzinemotoren en 1.6 en 2.0 liter diesels, De T5 turbo wordt met 254 pk en een acceleratie van 0 naar 100 km/uur in 6,7 seconden de rapste. Alle motorvarianten zijn voorzien van een start-stopsysteem en een regeneratief remsysteem. Zoals we gewend zijn van de Scandinaviërs beschikt de V40 over de laatste snufjes op het gebied van veiligheid. 

Zoals we nu al even hebben kunnen ondervinden heeft de Scandinaviër opvallende veel ruimte zowel voor als achter. Ben je echter lang dan is het schuifdak niet ideaal!

De productie van de V40 gaat in mei van start in de Volvo-fabriek in het Belgische Gent. Maar veel belangrijker, wat gaat ie kosten? Gelukkig hebben ze dat bij Volvo nu eindelijk bekend gemaakt, de V40 begint bij 25.990 euro.