Hyundai i30 in de picture

Na eerder aangekondigd te zijn is de nieuwe Hyundai I30 nu een feit. De populaire hatchback staat sportiever én luxer in het leven en is daarbij ook zuiniger geworden. En slimmer, getuige de introductie van Flex Steer stuurbekrachtiging.

De nieuwe i30 is wederom ontwikkeld en ontworpen in het ontwikkelingscentrum te Rüsselsheim. Dit maal staat de compacte middenklasser visueel volledig in het teken van fluidic sculpture design, de nieuwste ontwerpfilosofie van het merk. De Hyundai I30 – die iets in breedte en lengte is gegroeid maar ook lager werd - is daardoor een stuk scherper gesneden en wint zo aantrekkingskracht.

Met die gedachte kan het interieur niet achterblijven. Net als de Veloster kiest Hyundai voor een strakke cockpit in een donkere kleurstelling; opgewaardeerd met aluminium en lederen accenten. Ook is nu het full map navigatiesysteem en een elektronisch bediende handrem uit de i40 beschikbaar. Heel interessant is ook Flex Steer, waarmee de mate van stuurbekrachtiging in drie standen is in te stellen.

De nieuwe Hyundai I30 is leverbaar met keuze uit drie benzine- en drie dieselmotoren. Aan de basis staat de 1.4 benzine (100 pk) en 1.6 CRDi (90 pk). Daarna volgen de 1.6 benzine (120 pk) samen met de 1.6 GDI benzine (135 pk). Voor dieselaars staat er een 1.6 CRDi 110 pk klaar. Top of the line is de 1.6 CRDi 128 pk, die met een CO2-uitstoot onder de 100 gram ook meteen de zuinigste van het stel is. Naast handgeschakelde zesbakken is de nieuwe i30 met één van de 1.6-motoren ook leverbaar met een zestrapsautomaat.

Vanaf begin 2012 staat de nieuwe i30 als vijfdeurs hatchback bij de Europese dealers. De productie vindt plaats in de hypermoderne fabriek van Hyundai in de Tsjechische plaats Nošovice.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.