Skoda met een missie – Skoda MissionL op IAA

Skoda laat de IAA niet zomaar aan zich voorbij gaan. De Tsjechen presenteren in Frankfurt een nieuw studiemodel onder de naam MissionL. Deze concept geeft serieus richting aan een nieuw model dat Skoda op de markt gaat brengen.

Skoda heeft zich ten doel gesteld om in 2018 1.5 miljoen auto’s te gaan verkopen. Daartoe gaat het merk om te beginnen nieuwe markten aanboren. Medio 2013 start Skoda met de verkoop van de Yeti in China. Ook wordt daar nog een vijfde model geïntroduceerd en geproduceerd. De productie in Rusland wordt uitgebreid door samenwerking met Volkswagen-partner GAZ Group. Daar zal eind 2012 ook de Yeti van de band rollen. In India gaat Skoda een nieuwe compacte sedan op de markt brengen.

Modeluitbreiding legt ook de focus op modeluitbreiding. De Tsjechen hebben daarom een nieuwe telg op de planning staan – en blijven de komende twee tot drie jaar verder uitbreiden met nieuwe modellen. De Skoda Mission L is een voorbode van uitbreiding in de compacte middenklasse, bedoeld voor Europa, China en Rusland. We moeten het doen met foto’s, want verdere informatie blijft tot de IAA Frankfurt van volgende week onder de pet. Wel is duidelijk dat het om een vijfdeurs hatchback gaat. De MissionL zou dus kunnen dienen als opvolger van de Octavia.