Turbokracht en hybride-aandrijving voor Citroën DS5

Na het debuut van de Citroën DS5 in Sjanghai staat de nieuwe Fransoos natuurlijk ook te schitteren op de IAA Frankfurt van deze maand. Citroën maakt alvast nu van de gelegenheid gebruik het motorpalet bekend te maken.

Het was al geen geheim van de DS5 de eerste Citroën zou zijn met Hybrid4-techniek. Met de 200 pk van de 2.0 HDi en een elektromotor is deze DS5 niet alleen heel krachtig, maar ook zuinig. Citroën belooft een CO2-uitstoot van 99 g/km.

De nieuwe DS5 is echter ook ‘gewoon’ in benzine- en dieseluitvoeringen leverbaar. Aan de ‘basis’ staat de 1.6 THP 155 pk, gevolgd door de THP 200-variant. Het dieselgamma vangt aan met de e-HDi 110 motor, gekoppeld aan de gerobotiseerde EGS-transmissie. Ook de HDi 160 bewijst op verzoek zijn diensten.

Prijzen zijn nog niet bekend maar zullen in aanloop naar de introductie op de Nederlandse markt (nog dit jaar!) wel volgen.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.