Dit is de Mercedes B-Klasse van binnen

De nieuwe Mercedes B-Klasse hebben we al deels kunnen ‘bezichtigen’. Na een blik op het exterieur en uitleg van techniek gunt Das Haus ons nu een kijkje binnenin!

Mercedes-Benz presenteert de nieuwe B-Klasse op de IAA Frankfurt medio september. Voordat dat het geval is mogen we alvast verschillende keren voorproeven aan de nieuwe telg. We wisten al dat de B-Klasse opnieuw de ruimte op zoekt, vol komt te zitten met veiligheidssystemen en beschikt over nieuwe benzine- en dieselmotoren. Nu mogen door het raam naar binnen kijken.

Voor het design en de aankleding van het interieur heeft Mercedes-Benz zich laten inspireren door de Advanced Design Studio in Como. De ogenschijnlijk zwevend geplaatste centrale display stamt van deze studio. De Duitsers steken hoog van wal over ARTICO-bekleding van het dashboard, om zo een hoogwaardige afwerking te kunnen waarmaken. Er is keus uit vier soorten materiaal, die zorgen voor een moderne, sportieve of juist klassieke toonzetting. Andere afwerkingsmaterialen zijn eerlijk: dus aluminium is aluminium en chroom is chroom. Houten decoratie is van eersteklas fineer.

Het nieuwe driespaaksstuurwiel is ontworpen naar het voorbeeld van dat in de Mercedes-Benz CLS, inclusief de verchroomde insert. Het instrumentarium bevat vier ronde, analoge meters, waarvan de wijzers in de sportieve ‘zes uur’-stand staan. Het sportieve aspect tekent zich ook af in de stoelbekleding met contrasterend stiksel. Evenmin te missen zijn de drie grote centrale luchtroosters, zelfs bekend uit de SLK en SLS. Prominent boven die luchtopeningen is een kleurendisplay gemonteerd, dat – gehuld in een aluminium frame - leverbaar is met een beelddiagonaal van 15 of 18 centimeter.

Mercedes zegt het maar meteen; de nieuwe B-Klasse behoort tot de ruimste in zijn segment. De knieruimte achterin overtreft zelfs de ruimte in de S- en de E-Klasse. Ook is er voldoende ruimte voor de bagage. De rugleuning achterin is bovendien in twee delen, in de verhouding 60:40, neerklapbaar. Met het optionele EASY VARIO PLUS-systeem is de ruimte zeer flexibel in te delen. De achterbank is niet alleen over 140 millimeter verschuifbaar, maar de beide delen van die bank zijn ook afzonderlijk te verstellen.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.