De gedachte achter de Allroad is altijd geweest dat deze verder gaat waar de Avant ophoudt. Dit laat de Audi ook duidelijk zien aan de buitenkant doordat de auto meer bodemvrijheid heeft dan de reguliere A6 Avant. Verder is de Allroad te herkennen aan de zwarte kunststof wielkastverbreders, andere bumpers die ook van zwart kunststof zijn, grotere spiegels en de singleframe grille met verchroomde lamellen. Verder vallen aan de voor en achterkant de roestvrijstalen bodembescherming op die de Allroad moeten beschermen voor het ruige terrein, voor zover die daar zal komen. Het model is ten opzichte van zijn voorganger gegroeid in de breedte en in de lengte. Doordat de wielbasis is toegenomen met 76 mm, hebben de passagiers meer ruimte in het interieur van de Allroad. De lengte is toegenomen met 124 mm.
De Allroad gaat geleverd worden met 2 benzine motoren en 2 diesel motoren. De eerste benzine motor is de 3.2 liter FSI V6 met 255 pk en 330 Nm koppel. Het voorlopige topmodel is de bekende 4.2 liter FSI V8. Met een vermogen van 350 pk en een koppel van 440 Nm moet je een aardig eind kunnen komen mocht je off the road willen. De twee diesel motoren zijn beide zes cilinders. Er is keuze uit een 2.7 TDI met 180 pk en 380 Nm en een 3.0 TDI met 233 pk en 450 Nm. De 3.0 levert dus nog meer koppel dan de V8…
Misschien onnodig om te zeggen, maar de Allroad krijgt standaard het beroemde quattro systeem mee.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review