Subaru heeft in New York de nieuwe Impreza gepresenteerd zoals deze in Amerika op de markt komt. Toch geeft dat goede richting aan wat wij Europeanen kunnen verwachten; de genen zijn immers identiek.
De Japanners hebben opnieuw een vier- en vijfdeursvariant voorgesteld. Het front van beide versies siert nu de grotere familiegrille en eveneens forsere uitsparingen voor de mistlampbehuizing. De hoekige koplampen dragen ook bij aan extra expressiviteit van het model. De maatvoering van de nieuwe Impreza is vrijwel gelijk; het is spelen met centimeters, de wielbasis kreeg er twee bij. Toch is de nieuwe Impreza vrijgeviger met ruimte dankzij grotere portieren en een naar voren verplaatste A-stijl, die bovendien dunner is.
Het interieurontwerp is met de huidige Legacy in gedachten strakgetrokken. Het compleet nieuwe dashboard is hoekiger maar nog altijd overzichtelijk met drie draai/druk-knoppen voor de klimaatregeling, de centraal geplaatste radio en het boordcomputerscherm. Veel waarde hechten we aan de belofte dat Subaru ook heeft ingezet op verbeterd materiaalgebruik en extra opbergruimte.
Het motorgamma omvat natuurlijk een stel boxers. Hoewel Amerika hoofdzakelijk voor een 2.0 litervariant zal gaan is de nieuwe 1.6 versie voor ons interessanter. De viercilinder krachtbron is gekoppeld aan een vijfbak of Subaru's Lineartronic automaat. Uiteraard vindt ook de voor Europa ontwikkelde Boxer Diesel met 2 liter inhoud zijn weg naar het nieuwe model. Vierwielaandrijving is standaard, al zullen we niet verbaasd zijn als in ons land ook weer een (goedkopere) 2WD-benzineversie verschijnt. Dat zal blijken als Subaru de auto later dit jaar in Europa onthult.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review