De aandrijving van de Panamera S Hybrid wordt verzorgd door dezelfde aandrijflijn die zich al bewezen heeft in de Cayenne S Hybrid. De primaire aandrijving komt van een drieliter V6 met 333 pk en deze wordt ondersteund door een 47 pk elektromotor. De motoren kunnen de Panamera S Hybrid zelfstandig, maar ook gezamenlijk aandrijven. Bijzonder is ook de zeilfunctie van de aandrijflijn op snel- en autowegen. Dit houdt in dat de verbrandingsmotor wordt ontkoppeld en uitgeschakeld bij snelheden tot 165 km/uur gedurende de fase dat er geen aandrijving wordt verlangd van deze motor.
Wanneer er gepresteerd dient te worden accelereert de Panamera op verzoek in 6,0 seconden vanuit stilstand naar 100 km/uur en heeft doodleuk een topsnelheid van 270 km/uur. Op alleen elektrische aandrijving bedraagt de actieradius ongeveer twee kilometer en daarbij kan een snelheid tot 85 km/uur gereden worden, afhankelijk van de situatie. De krachtoverbrenging wordt verzorgd door de 8-traps Tiptronic S automaat.
Het beloofde verbruikscijfer van 6.8l/100km wordt behaald met lage rolweerstandbanden van Michelin die speciaal voor de Panamera ontwikkeld zijn. Hierdoor is de Panamera S Hybrid de eerste Porsche met A-label. Zonder deze banden – ze zijn namelijk optioneel leverbaar – komt de brandstofconsumptie op 7.1l/100km en 167 g/km CO2.
Wat betreft het uitrustingsniveau staat de Panamera S Hybrid een stap hoger dan de al zeer rijk uitgeruste Panamera S met V8-benzinemotor. De hybrideauto is bijvoorbeeld standaard voorzien van adaptieve luchtvering inclusief adaptieve schokbrekers met PASM en Servotronic. De Panamera S Hybrid verschijnt in juni 2011 op de markt en zal 127.000 euro gaan kosten.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review