Toekomstmuziek? - Hyundai Curb concept

Met de Curb heeft Hyundai ook nog een studiemodel in de spotlights van Detroit staan. De compacte ‘Urban Activity

Met de Curb heeft Hyundai ook nog een studiemodel in de spotlights van Detroit staan. De compacte ‘Urban Activity Vehicle’ komt uit de koker van het California Design Center van Hyundai en is bedoeld om een nieuwe groep rijders aan te boren.

De Hyundai Curb kreeg van zijn makers een ruig design mee en kan extra de aandacht trekken met 22 inch lichtmetalen velgen. Door de uitschuifbare fiestsendrager – een foefje dat we kennen bij Opel – is de Curb ook praktisch ingesteld. Het interieur is zoals we dat van concepts gewend zijn ultramodern met touchscreens en een navigatiesysteem met head-up display. De Curb wordt aangedreven door een 1.6-liter viercilinder turbomotor met directe benzine-injectie (GDI). Deze krachtbron is gekoppeld aan een Direct-Shift-transmissie (DSG) en levert 175 pk, waarbij het maximumkoppel 229 Nm bedraagt. Door gebruik te maken van een start-stopsysteem (ISG) zou de Hyundai Curb in de stad minder dan 8 l/100 km verbruiken. Het verbruik op de snelweg ligt onder de 6 l/100 km.

Net als de Veloster dat was in 2007 is de Curb een conceptauto. De weg naar productie is dus niet gegarandeerd, maar zeg nooit nooit…