De M35h wordt in 2011 gelanceerd als een zeer krachtige en tegelijkertijd zuinige hybride. Want hoewel de premium-Japanner is uitgerust met een 3.5 liter V6 (306 pk) die samenwerkt met een elektromotor (68 pk), neemt de Infiniti M35h (waarschijnlijk) gemiddeld 7.3l/100km tot zich. Tot 80 km/u kan de elektromotor het in optimale omstandigheden alleen af. Een uitgebreid testprogramma tijdens de ontwikkeling van de hybride toonde aan dat de Infiniti M35h onder wisselende rijomstandigheden de helft van de tijd in de elektrische modus kan rijden. In overige gevallen werken beide krachtbronnen samen om de gewenste kracht in no-time voor te schotelen. Bij een 0-100 sprint realiseert de aandrijflijn een tijd van slechts 5.9 seconden.
In geval de M35h volledig elektrisch rijdt is de auto bij lage snelheden voor voetgangers nauwelijks hoorbaar. Om hen in de toekomst niet (pijnlijk) te verrassen monteert Infiniti een hoorbaar waarschuwingssysteem voor voetgangers. Hoewel elektrische auto’s al eerder met een dergelijke vondst zijn uitgerust is de M35h de eerste hybride ter wereld die op die manier van zich laat horen. Het nieuwe VSP-systeem (Approaching Vehicle Sound for Pedestrians) is computergestuurd en verbindt een synthesizer in de auto met een speaker die is ingebouwd in de voorbumper.
VSP werkt automatisch vanaf het starten tot aan een snelheid van 30 km/u en treedt weer in werking zodra de snelheid van de auto weer onder de 25 km/u komt. In plaats van een enkele toon is er – na een uitgebreid onderzoek naar het effectiefste, maar minst hinderlijke geluid – gekozen voor een serie hoge en lage tonen op verschillend volume. Afhankelijk van de snelheid en de vraag of de Infiniti M35h versnelt of afremt, produceert het waarschuwingssysteem hoge of lage tonen. Het signaal klinkt het hardst wanneer de auto wordt gestart, zodat duidelijk is dat hij gaat rijden. Als de M35h achteruit rijdt, klinkt een onderbroken signaal.