Het prototype van de elektrische RAV 4 wijkt in uiterlijk iets af van zijn benzine- of dieselaangedreven broer. Grille, lichtunits voor en bumpers zijn net even anders vormgegeven ten behoeve van extra stroomlijn. In het interieur zijn het de druktoetsen voor de transmissie en extra displays die het verschil maken. De bagageruimte bleef volledig de oude en hoefde niet in te schikken voor de elektrische aandrijflijn.
Onderhuids zijn de aanpassingen natuurlijk groter. De Japanners hebben fabrikant Tesla in de arm genomen om bijvoorbeeld het accupakket te verzorgen. Nu kennen we Tesla van de supersnelle elektrische sportauto's, maar de Japanners verzekeren ons dat het realiseren van een zo vertrouwd rijdend mogelijke RAV4 voorop stond. In de praktijk blijft de RAV4 EV Concept nog geen 100 kilo zwaarder dan de in Amerika leverbare V6 versie. Wel zijn hierop delen van de ophanging en het onderstel aangepast. Hoewel Toyota nog niet alle specificaties bekend kan maken, moet deze RAV4 vrijwel net zo snel naar 100 sprinten als de benzine-V6.De actieradius is bij gemiddeld gebruik ongeveer 160 kilometer.
Toyota heeft de RAV4 EV Concept voor 2012 gepland. Zoals het merk onlangs berichtte zien in dat jaar meer elektrische- en hybridemodellen het levenslicht, waaronder een plug-in hybride Prius en een elektrisch model gebaseerd op de iQ.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review