Ford C-MAX vanaf voorjaar 2011 ook met 20% bijtelling

De nieuwe C-MAX is met 1.6 TDCi al vrij zuinig, maar met 119 gram/km CO2 net niet spaarzaam genoeg om in ons land tot

De nieuwe C-MAX is met 1.6 TDCi al vrij zuinig, maar met 119 gram/km CO2 net niet spaarzaam genoeg om in ons land tot de 20% bijtellingscategorie te behoren. Vandaar dat Ford in het eerste kwartaal van 2011 daar verandering in brengt door de diesel met start/stop-uitrust om een paar gram extra winst te halen.

De C-MAX is de enige die profiteert van deze besparingshulp, want grotere broer Grand C-MAX valt alsnog net buiten de boot. Voorzien van de 1.6 TDCi 95 of 105 pk is de ruimtelijke vijzitter in ons land zeer interessant voor de zakelijke rijder. De belofte geldt met inachtneming van het huidige belastingregime waarbij diesels met een CO2 uitstoot van 116 gram tot aan 96 gram op 20% bijtelling kunnen rekenen. Het precieze verbruikcijfer van de 1.6 TDCi met start/stop is nog niet bekend, evenmin het prijskaartje bij aanschaf. Naast Ford heeft ook Volkswagen een MPV met 20% bijtelling in de schappen; de Touran 1.2 TSI bijvoorbeeld. Maar da's dan wel een benzine.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.