Door de lage bouw, zijn brede postuur en de grijze lak lijkt het jubileumnummer qua uitstraling een herinterpretatie van de bijzonder XJ220. Nog veel belangrijker is de technische aard van de C-X75. Met behulp van de bijzondere sterke aandrijflijn en zijn aluminium bouw is de C-X75 tot adembenemende prestaties in staat, tot 330 km/u. Het overgrote deel daarvan bereikt de Jag binnen zestien tellen. Vier elektromotoren - één per wiel - hebben samen al 780 pk beschikbaar, goed voor een sprintje naar 100 in 3.4 seconden. Vanuit 80 richting 145 km/u is al na 2.3 seconden een feit!
In het midden van de auto bevinden zich twee state-of-the-art, compacte gasturbines. Deze kunnen in totaal een vermogen van 188 pk leveren om de accu’s op te laden, zodat de actieradius van de auto wordt vergroot tot maar liefst 900 kilometer. Volledig elektrisch is de koek namelijk na 110 km op. De C-X75 is ook een plug-in hybride, wat betekent dat de accu's ook thuis aan het stopcontact kunnen bijtanken.
Het interieur van de C-X75 is al even indrukwekkend, met de zitpositie van de bestuurder en passagier voor een luchtdichte ruimte waarin de compacte gasturbines zijn ondergebracht. Beide stoelen zijn net als in een éénzits raceauto bevestigd aan het schutbord. De voor de gasturbines benodigde frisse lucht wordt via luchtkanalen in de carrosserie langs de stoelen geleid.
Zodra de bestuurder op de auto afloopt, wordt er fosforblauwe LED sfeerverlichting in het interieur en rond de turbines geactiveerd. Bij het starten van de auto worden vervolgens ook de portieren en de uitsparingen voor de luidsprekers in het dashboard met blauwe LED’s subtiel verlicht, zodat de lichtgewicht constructie van de auto tot zijn recht komt. De afwerking in het interieur wordt verder op Jaguar-niveau gebracht met grijs leder en gepolijst aluminium.