De Continental GT is subtiel in zijn nieuwe jas gegroeid, door de voorbumper nadrukkelijker te profileren, de grille rechterop te zetten en LED-lampjes te monteren in de koplampen. De verschillen zijn echter nog veel groter, want elk carrosseriedeel is nieuw. Achteraan geeft zowel de bumper als achterklep meer acte de présence door de profilering aan te scherpen. Twintig inch wielen zijn standaard, een maatje groter is tegen meerprijs mogelijk. Niet te zien is de gerealiseerde gewichtsbesparing van 65 kg. Binnenin ligt de lat weer een stukje hoger als het om luxe en verwennerij gaat, dankzij het nieuwe navigatiesysteem en geavanceerde luidsprekers. Ook zijn de voorstoelen aangepast om de de beenruimte te vergroten.
Onder de motorkap is de W12 nog eens bekeken. De zeslitergrote twaalfcilinder is nog iets krachtiger geworden en produceert nu 575 pk en 700 Nm. De daaraan gekoppelde Quickshift transmissie kan nu dubbele 'downshifts' maken en schakelt 50% sneller. Daardoor sprint de Continental GT fractioneel sneller naar honderd; in 4.4 seconden om precies te zijn. Waar het mag of kan haalt de Brit 318 km/u, op benzine of bio-ethanol.
Na volgend jaar zomer introduceert Bentley een 4.0 V8 benzinemotor, met waardige prestaties en liefst 40% minder emissies en verbruik ten opzichte van de almachtige W12. Ook deze variant beschikt over vierwielaandrijving, waarbij de nu verdeling 40:60 wordt gehandhaafd om minder overstuurneigingen te hebben en de geoefende bestuurder de GT te 'besturen' met het gaspedaal.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review