Zomerse sportievelingen - Abarth 500C en Abarth Punto Evo geprijsd

Nu het zomer is heeft Abarth het seizoen in de bol en komt met twee nieuwe modellen; de Abarth Punto Evo en Abarth

Nu het zomer is heeft Abarth het seizoen in de bol en komt met twee nieuwe modellen; de Abarth Punto Evo en Abarth 500C. Beiden zijn opgevoed met sportiviteit, prestaties en rijplezier als kernwaarden. Nieuw in de schappen ligt de Abarth Competizione zesversnellingsbak, die speciaal wordt gelepeld in de Abarth 500C. Hoe dat rijdt kunnen we je in de loop van deze week vertellen. De prijzen verklappen we alvast wel.

De Abarth 500C is het semi-dakloze broertje van de Abarth 500. Met het stoffen kapje in grijs of zwart en eigen uiterlijke details zoals de unieke ‘bi-colore’ carrosserie hebben de Italianen er een stijlvol scheurneusje van gemaakt. Nieuwe 17 inch wielen zijn daarbij desgewenst inbegrepen. Onder het motorkapje dient de 1.4 liter Turbo zich aan, en die is iets krachtiger dan voorheen want er staan 140 pk klaar. De capaciteiten van de krachtbron zijn lekker vlot; 0-100 km/u in slechts 8,1 seconden, een koppel van 206 Nm bij 2.000 tpm in de Sport stand en een topsnelheid van 205 km/u. Toch gaan deze prestaties gepaard met een alleszins gunstig brandstofverbruik: 6,5 l/100 km bij gecombineerd gebruik.

Naast de motor behoudt de Abarth 500C alle technische eigenschappen die we kennen in het originele model, zoals Torque Transfer Control om alle motorkracht goed aan de wielen te krijgen. De belangrijkste nieuwe voorziening is de uit de autosport afgeleide ‘ABARTH Competizione’ versnellingsbak. De 500C is namelijk voorzien van een gerobotiseerd exemplaar, terwijl de Abarth 500 ‘gewoon’ handgeschakeld is. De transmissie kent zes verzetten en is ook via schakelpaddles aan het stuur te bedienen. Uiteraard is er een Sport-stand voor het automatische als het manuele schakelprogramma voorhanden.

De Abarth 500C 1.4 T-Jet 140 Abarth Competizione te bestellen in wit, rood, grijs of zwart. Standaard is de compacte sportieveling vrijwel full-options uitgerust met: parkeersensoren, rode remklauwen, privacy glass, knie-, bestuurder-, passagiers-, zij- en gordijnairbags, ESP met hill holder, Xenon koplampen, Elektrisch bedienbaar stoffen dak met glazen achterruit, krachtig audiosysteem met subwoofer, 16 inch lichtmetalen velgen en de Abarth Competizione versnellingsbak met schakelflippers aan stuurwiel. Hij staat medio juli bij de dealer en is te bestellen vanaf 25.990 euro.

Abarth Punto Evo

Voor de Abarth Punto Evo kon de onlangs geëvolueerde Punto opdraven. Naast zijn nieuwe innerlijke en uiterlijke jas heeft men de aanwinst voorzien van een nieuw hart: de 1.4 liter Multiair turbomotor met 165 pk. De motor garandeert prestaties op niveau: een maximum koppel van 250 Nm bij 2.250 tpm en een acceleratie van 0-100 km/u in slechts 7,9 seconden en een topsnelheid van 213 km/h - en niet verder vertellen, hij is nog zuiniger dan 500C ook. Afhankelijk van je humeur en omstandigheden kunnen deze prestaties worden bereikt in de Normal of Sportmode, waarbij de besturing en motorrespons met een druk op de knop veranderen. Met behulp van Torque Transfer Control kunnen de krachten optimaal aan de wielen worden gebracht. Moet het even rustig aan en sta je stil, dan slaat de motor automatisch af. Ook Abarth monteert start/stop-techniek.

De Abarth Punto EVO is te bestellen in wit, rood, grijs of zwart. Standaard is de sportauto onder andere voorzien van een krachtige audiosysteem met subwoofer, automatische airconditioning, privacy glass zijruiten en achterruit, rode remklauwen, donkere koplampomlijsting, 17 inch lichtmetalen velgen, Knie-, bestuurder-, passagiers-, zij- en gordijnairbags, ESP met hill holder en een lederen stuurwiel met audiobediening. De Abarth Punto Evo 1.4 MultiAir Turbo 165 staat medio juli vanaf 22.990 euro bij de dealer.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.