Peugeot heeft de 407 sinds 2004 in het gamma en zal na een loopbaan van bijna zeven jaar het veld ruimen. Ook de 607, die dateert van 2000 gaat begin volgend jaar met pensioen. De nieuwe 508 is hun gezamenlijke opvolger en zit zodoende qua afmetingen tussen beide in. In tegenstelling tot de 407 kan de 508 daarom op de achterbank veel meer voor zijn inzittenden betekenen. Ook de hoeveelheid liters bagageruimte wordt naar een behoorlijk D-segment niveau gekrikt, mede te danken aan de vrij forse overhang.
Uit de spionagebeelden blijkt dat de Fransen nog niets van de 508 willen laten zien. Afgaande op het studiemodel ‘5 by Peugeot’ dat het merk eerder dit jaar in Genève presenteerde wint de nieuwe telg aan elegantie, met slankere en aerodynamische lijnen in het ontwerp. De 508 gaat nog meer op chique, dat is iets dat zeker is. Wetende dat Peugeot met de 308 en 3008 de verwennerij ook naar het interieur heeft doorgetrokken, hoeven we ons wat dat betreft geen zorgen te maken voor de 508.
Op technisch vlak doet de 508 – die onderhuids is gebaseerd op de Citroën C5 - grotendeels mee met wat Peugeot momenteel in huis heeft. Denk daarbij voor motoren aan bijvoorbeeld de 1.6 THP, een benzine-V6 voor de liefhebbers, en 1.6, 2.0 en 3.0 HDiF-diesels. Ook heeft Peugeot een samen met Citroën ontwikkelde dieselhybride-aandrijflijn voor de nieuwe middenklasser voorzien. Duurdere versies kunnen wellicht van hydro-pneumatische vering voorzien, al is nu nog de vraag of het PSA-concern dit comfortabel staaltje traditie niet exclusief wil voorbehouden aan Citroën. Snufjes als dynamische verlichting, adaptieve tractiecontrole en een head-up display zijn sowieso van de partij.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review