Start/Stop-techniek voor Mercedes-Benz C-Klasse

De nieuwe Mercedes-Benz C 180 CGI en C 200 CGI BlueEFFICIENCY met handgeschakelde zesbak zijn standaard voorzien van

De nieuwe Mercedes-Benz C 180 CGI en C 200 CGI BlueEFFICIENCY met handgeschakelde zesbak zijn standaard voorzien van start/stop-techniek. Mede hierdoor zijn beide benzinemotoren 10% zuiniger dan hun voorgangers. Wederom levert Das Haus ook een aantrekkelijke Business Edition voor wie ook extra luxe wil.

Met de komst van de C 180 CGI en C 200 CGI neemt Mercedes-Benz afscheid van de Kompressor-motoren. De nieuwe viercilinders zijn direct ingespoten en werken met een turbo voor meer kracht en soepele prestaties maar ook een lager verbruik. De instapper levert 156 pk en 250 Nm vanaf 1600 toeren. Voor de 200 CGI is 184 pk weggelegd, en blijkt met een gemiddeld verbruik van 6.8l/100km een klein litertje zuiniger dan zijn voorganger. Dat geldt ook voor de CO2-uitstoot; die bedraagt 158g/km, wat weer – ongeacht de carrosserievariant – goed is voor een C-label. Desondanks laten de prestatiecijfers een plus zien: 237 km/u topsnelheid en 0-100 in 8.2 seconden. De 180 CGI doet de standaardsprint in 9 tellen rond en haalt op verzoek 225 km/u.

De nieuwe C 180 CGI is bovendien leverbaar in de speciaal voor de zakelijke markt ontwikkelde Business Edition-uitvoering. De vanafprijs bedraagt dan 35.950 euro voor de Limousine, met een meerprijs van 2000 euro voor de Estate. Aangezien zakelijk Nederland ook diesel rijdt is de recent toegevoegde C 180 CDI met 120 pk sterke dieselmotor er ook als Business Edition, met onder meer standaard metallic lak, parkeersensoren, alarm- en navigatiesysteem. Deze nieuwe 2.1 liter dieselvariant verbruikt 5.0l/100km en wordt beloond met een B-label. Prijzen voor de nieuwe dieselinstapper met zakelijke pakket starten bij 36.950 euro.