De ‘nieuwe’ 2.0 TDCi dieselmotoren kennen we inmiddels uit de vernieuwde S-MAX en Galaxy. Ook de Mondeo zal binnen afzienbare tijd met deze grondig fijngeslepen oliestokers leverbaar worden. De Kuga kan net als zijn familieleden rekenen op de 140 en 163 pk versie, beiden met 340 Nm trekkracht. Deze vervangen de 2.0 TDCi 136 pk maar zijn ondanks hun grotere prestatiedrang wel iets zuiniger. Met 140 pk en FWD bedraagt de CO2-uitstoot 156 g/km, de versie met AWD (inclusief de krachtige 163 pk versie) snoept er drie gram bij en komt op 6.0l/100km.
In ons land kan alleen deze laatste worden gekoppeld aan de Powershift-automaat met zes versnellingen en dubbele koppeling, om liefhebbers van een diesel met automaat te kunnen plezieren. Ford belooft voor deze variant 179g/km CO2-uitstoot. In combinatie met een handbak haalt de Kuga 195 km/u en kan in 9.6 seconden naar 100 worden gesprint.
De Ford Kuga is in Nederland leverbaar als Trend en Titanium en vanaf nu met drie verschillende motoren; een 200 pk sterke 2.5T vijfcylinder benzinemotor en de twee nieuwe TDCi motoren. Alle Kuga´s zijn voorzien van het intelligente All Wheel Drive, met uitzondering van de 140pk sterke en voorwielaangedreven Kuga Trend 2.0 TDCi. Deze voert de prijslijst aan met 34.164 euro. De 2.0 TDCi 163 pk met het meest luxe uitrustingsniveau Titanium staat vanaf 41.944 euro in de boeken. Inclusief de Powershift-automaat komt de prijs op 46.764 euro.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review