Net als in de S-MAX en Galaxy levert de nieuwe 2.0 SCTi turbobenzinemotor een respectabele 203 pk en riante 300 Nm trekkracht. Daarmee haalt de Duitser 232 km/u en kan binnen acht tellen snelwegtempo aantikken. Ondanks de toegenomen prestaties daalde het verbruik met 20% ten opzichte van z’n voorganger; een 2.3 liter met automaat. De Mondeo SCTi – met standaard Powershift transmissie - neemt 7.7l/100km tot zich en stoot 179 g/km CO2 uit, goed voor het energielabel B. Daarnaast levert Ford de Mondeo nog altijd met de 1.6 16V en 2.0 16V, die ook in een LPG- en Flexifuel-variant verkrijgbaar is. Ook deze motoren hebben als Wagon of sedan een B-label.
Ford levert dit voorjaar ook de bijgeschaafde 2.0 TDCi dieselmotor, verkrijgbaar in een 115, 140 of 163-pk uitvoering. Die laatste vervangt de 2.2 TDCi. Zowel de 140 pk als 163 pk-uitvoering is met de Powershift leverbaar, die door z’n dubbele koppeling veel sneller schakelt dan traditionele automaten. Alle handgeschakelde 2.0 TDCi versies dragen het groene energielabel A en consumeren 5.3l/100km. De versies met Powershift lusten 5.6 liter en hebben een B-sticker op de neus.
Sinds enige tijd maakt de Limited uitvoering deel uit van de Mondeo line-up. Deze uitvoering is extra compleet uitgerust – met onder meer navigatie, bluetooth, automatische airco, 16 inch lichtmetaal en parkeersensoren rondom - maar eveneens aantrekkelijk geprijsd. De nieuwe 2.0 SCTi en 2.0 TDCi 140 pk vinden ook hun weg naar deze variant. Prijzen beginnen bij 31.931 euro voor de dieselvariant met handgeschakelde zesbak. Powershiften kost 2740 euro extra. De Mondeo Limited 2.0 SCTi staat bij de dealer voor 34.901 euro.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review