Schoon rijden op niveau - Mercedes-Benz E-Klasse ook weer op aardgas

De aardgasversie van de E-Klasse is (bijna) weer terug van weggeweest. Mercedes-Benz introduceert deze herfst de

De aardgasversie van de E-Klasse is (bijna) weer terug van weggeweest. Mercedes-Benz introduceert deze herfst de ecovriendelijke NGT-variant, voorzien van de nieuwe generatie 1.8 liter met turbo. Tegelijkertijd krijgt de 350 CDI een zetje in de rug en gaat de 250 CDI de samenwerking aan met 7G-Tronic en start/stop-techniek.

Net als de benzineversies heeft de E 200 NGT de nieuwe 1.8 liter turbomotor onder de kap. De vorige generatie moest het nog met een compressorvariant stellen, maar omdat de turbomotor minstens zo krachtig is, maar wel zuiniger is de keuze snel gemaakt. De precieze specificaties van de Natural Gas Technology-telg blijft nog even onder de pet. Productie vindt plaats in de fabriek te Mannheim.

Bij de intrede van het vierde kwartaal heeft Das Haus ook voor de viercilinder 250 CDI diesel de 7-trapsautomaat en start/stop-techniek in petto - al dan niet met 4MATIC vierwielaandrijving. Resultaat: meer comfort, betere prestaties en een lager verbruik. De 350 CDI diesel - die nu 231 pk en 540 Nm levert - krijgt er zomaar 21 pk's bij. De maximale trekkracht stijgt naar 580 Nm. Reden voor deze krachtkuur is onder meer de komst van de nog efficiënter en schonere E 300 BlueTEC Hybrid, die 224 pk's combineert met een gemiddeld verbruik van 1 op 22.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.