Volkswagen past opnieuw het befaamde GTI-recept toe, met de herkenbare vijfspaaks lichtmetalen wielen, de grille met rode omlijsting, een sportstuur en ruitjesbekleding in het interieur. Natuurlijk staat de GTI iets dichter bij de grond en zijn vlotte prestaties op afroep beschikbaar.
In het vooronder lepelt VW de 1.4 TSI krachtbron in zijn meest krachtige vorm: de Polo heeft liefst 180 pk aan de wielen, net als de Seat Ibiza Cupra. Opnieuw is de Polo GTI er alleen met DSG, waarmee de compacte hatch in 6.9 seconden naar honderd schiet. Op top loopt-ie 230 en wie rustig aan doet tovert 6.0l/100km op de verbruiksmeter, een kwart zuiniger dan zijn voorganger met 1.8T. Bij een bochtig tafereel - iets dat natuurlijk veel leuker is - biedt het XDS elektronisch differentieel uitkomst.
De Polo GTI is leverbaar in drie- en vijfdeurs uitvoering. Tot de standaarduitvoering behoren onder andere elektrisch bedienbare ramen, aluminium pedalen, elektrische verstelbare en verwarmde buitenspiegels, airconditioning, centrale vergrendeling met afstandsbediening, schakelpaddles aan het stuur, front- en zijairbags en Isofix-bevestigingspunten voor kinderzitjes op de achterbank. Een glazen panoramaschuifdak, Bi-Xenonverlichting en LED-dagrijverlichting in de koplampen zijn optioneel leverbaar.
Volkswagen onthult de Polo GTI in levende lijve op de Autosalon van Genčve, waarna de marktintroductie in het najaar plaatsvindt.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review