Nieuwe EcoBoost, TDCi-motoren en Powershift voor Ford Mondeo

Ford laat ons dit jaar kennismaken met een facelift voor de Mondeo. Uit eerdere spionagebeelden blijkt dat de

Ford laat ons dit jaar kennismaken met een facelift voor de Mondeo. Uit eerdere spionagebeelden blijkt dat de cosmetische wijzigingen - net als bij de S-MAX - subtiel van aard blijven. Onderhuids verandert al eerder het een en ander; de Mondeo wordt leverbaar met EcoBoost kracht en Powershift, en kan ook rekenen op een verfijnd palet dieselmotoren.

De Ford Mondeo krijgt een tweede turbomotor onder de kap, het is de nieuwe 2.0 EcoBoost SCTi-benzinemotor met 203 pk, die ook in de vernieuwde S-MAX en Galaxy zal worden geleverd. Een belangrijk gegeven is dat deze turbobenzinemotor kracht kan koppelen aan zuinigheid, iets waar de 2.5T vijfcilinder niet echt toe in staat is. Ford koppelt de motor standaard aan de Powershift-automaat, die dankzij een dubbele koppeling razendsnelle schakelingen kan uitvoeren. Deze bak vindt dit jaar ook zijn weg naar de Kuga.

Het dieselpalet blijft voor de motorenupdate niet ongemoeid. De 2.0 TDCi is er voortaan weer in 115 en 140 pk-configuratie, maar stoot voortaan minder schadelijke emissies uit. Nieuw in het palet is de 163 pk-versie, waarvoor de Powershift automaat optioneel verkrijgbaar zal zijn. Speciaal voor de Mondeo ECOnetic - en in navolging van de vernieuwde Focus ECOnetic - gaat Ford de ECO Mode-boordcomputer toepassen. Hiermee wordt de bestuurder visueel gestimuleerd om zuinig te gaan rijden.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.