Dieselhybride Mercedes-Benz E-Klasse met BlueTEC nog dit jaar onthuld

Hybridetechniek is voor Mercedes-Benz niet nieuw meer. Het merk heeft dat vorig jaar met de innovatieve aandrijflijn in

Hybridetechniek is voor Mercedes-Benz niet nieuw meer. Het merk heeft dat vorig jaar met de innovatieve aandrijflijn in de S 400 HYBRID kunnen laten zien. Dit jaar gaan de Duitsers echter twee stappen verder. Dit jaar wordt er een E-Klasse met BlueTEC dieselmotor gelanceerd die hulp krijgt van een elektromotor, maar ook volledig elektrisch kan rijden.

De kern van de zaak is ‘s werelds eerste dieselhybride; een E-Klasse met 250 CDI dieselmotor, de krachtige en zuinige viercilinder biturbodiesel die met 204 pk en 500 Nm een stevige basis neerzet. Door hier de elektromotor uit de S-Klasse aan toe te voegen kunnen beiden optimaal in hun eigen bereik werken. Samen, of zelfstandig, want in tegenstelling tot de S 400 HYBRID moet de hybride-E, die waarschijnlijk E 300 BlueTEC HYBRID genoemd wordt, mag de elektromotor ook helemaal alleen aan de slag. Daartoe krijgt de E-Klasse een krachtiger exemplaar gemonteerd.

Nieuw voor de 250 CDI dieselmotor en bijzonder aan deze hybrideversie is de toepassing van de emissiebeperkende BlueTEC-techniek, waarbij via het additief AdBlue en een speciale SCR-katalysator de uitstoot van NOx drastisch wordt beperkt. Daardoor belooft de E 300 BlueTEC HYBRID niet alleen heel zuinig (ongeveer 4.5l/100km) maar ook echt schoon te zijn. De strenge, toekomstige Euro6 emissienorm zal dan ook allerminst problemen opleveren.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.